مروری بر تاریخچه بیل مکانیکی

مروری بر تاریخچه بیل مکانیکی

با گسترش ساخت و ساز ها و افزایش جمعیت تلاش برای ایجاد دستگاه ها و ماشین آلاتی که بتوانند کار های سنگین ساختمانی را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهند گسترش پیدا کرد. یکی از این ماشین آلات بیل مکانیکی بود که این امکان را به افراد می‌داد که بتوانند خاک برداری انجام دهند و یا خاک را جابه جا نمایند. بیل های مکانیکی در این باره کمک بسیار زیادی به افرادی که در صنعت ساخت و ساز بودند نمود. اینکه اولین بار این ایده از کجا به وجود آمد و اولین مخترع این دستگاه که بود بحث امروز این مقاله است. در این مقاله به مروری بر تاریخچه بیل مکانیکی خواهیم پرداخت. پس تا ادامه این مقاله همراه ما بمانید.

پیشینه ابداع بیل های مکانیکی

در 1830 در حالی که آمریکایی ها در تلاش بودند راه آهن خود را بسازند و از این طریق پیشرفت داشته باشند مهندسینی را گرد هم آوردند. آن ها برای ایجاد هر چه سریع تر این خط راه آهن جوایزی را در نظر گرفتند به طوری که گروه هایی که سریع تر کار می‌کردند حقوق بیشتری را دریافت می‌نمودند. یک ذهن فعال در این مجموعه سبب اختراع اولین نوع از این ماشین گردید. ویلیام فردی بود که به همراه یکی دیگر از مهندسین توانست ماشینی اختراع کند که کار های خاک برداری و ساخت و ساز را برای انسان ها ساده می‌نمود. این دستگاه در طول زمان با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرد و در نهایت به شکلی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرد در آمد. در واقع اولین و ساده ترین نوع این دستگاه  حدود 30 سال قبل توسط جیمز وات و همکارش ابداع شد. اما در سال 1830 ویلیام از اهمیت نیروی هیدرولیک برای خاک برداری و پروژه های عمرانی استفاده نمود و این دستگاه را ابداع کرد.
چندین سال بعد با گسترش این دستگاه و صنعتی شدن این موضوع نوع هیدرولیک آن در دسترس تمامی جهان قرار گرفت و شرکت های زیادی در این زمینه شروع به فعالیت نمودند و آن را در قالب صنعتی ساخته و روانه بازار نمودند. اولین نوع صنعتی  این دستگاه دارای چهار سیلندر بودند و از نظر استحکام مقاومت بالایی داشتند.

نخستین بیل مکانیکی هیدرولیک

تاریخچه بیل مکانیکی

 حدود ده سال طول کشید تا ویلیام بتواند اختراع خود را ثبت نماید. به علت هزینه بسیار بالایی که ابن ماشین داشت مدت زمانی طول کشید تا این ماشین  در بین صاحبان کسب و کار ها گسترش پیدا کند. اما سرانجام این ابداع رواج پیدا کرد و در طول زمان پیشرفت خوبی برای آن اتفاق افتاد. ساخت کانال پاناما با استفاده از بیل مکانیکی اوتیس ساده تر شد و به این صورت بیل ساخته شده توسط اوتیس در پروژه های بزرگ مورد استفاده قرار گرفت. اوتیس اما نتوانست نتایج بزرگ کار خود را مشاهده کند زیرا که در جوانی در اثر بیماری در گذشت و در این حالت ساخته او بدون وجود اوتیس راه رشد خود را در پیش گرفت.

نخستین مجموعه های سازنده بیل های مکانیکی

شرکت های زیادی بعد از اوتیس سعی کردند ابداع او را در ابعاد بزرگتری ایجاد نمایند و در آخر یک مجموعه به نام کلیگور توانست یک بیل مکانیکی همراه با سیلند تولید کند. از این طریق توانست نام خود را به عنوان کمپانی پیشگام در تولید این دستگاه در تاریخ ثبت نماید. سیلندر های هیدرولیکی با توجه به مزایایی که داشتند توانستند توجه همه را به خود جلب نمایند . این سیلندر ها از ایجاد اصطکاک بین قطعات جلو گیری میکرد و مقدار آن را به حداقل می‌رساند. این موضوع به صورت کلی باعث شد قطعات به زودی خراب نشوند و نیازی برای تعمیر آن ها به زودی وجود نداشته باشد.

پیشرفت بیل مکانیکی هیدرولیک در طول زمان

بعد از جنگ جهانی دوم تلاش برای برگرداندن اوضاع کشور ها به حالت قبل یکی از بزرگترین اهداف سیاست مداران هر کشور بود. این که بتوان با سرعت بالا بتوان خرابی ها را جبران کرد باعث شد بار دیگر بیل های مکانیکی هیدرولیک بر روی صحنه بیایند. این فناوری به سرعت گسترش پیدا کرد به طوری که یک شرکت در فرانسه توانست این دستگاه را در این کشور به تولید انبوه برساند آن را ثبت برسانند. تبلیغات و مارکتینگ خوب در فرانسه باعث شد این بیل ها در دیگر کشور ها گسترش پیدا کند و نوع جدید تری از آن ها تولید شود. برای مثال آن ها توانستند در یک شرکت فرانسوی اولین نوع چرخشی این دستگاه  را تولید نمایند. تا پیش از این هیچ بیل مکانیکی توانایی چرخش را نداشت و این موضوع نخستین بار توسط این شرکت به انجام رسید.

بیل های مکانیکی ، مبنی تحول جدید در پروژه های عمرانی

بیل های مکانیکی همان طور که گفته شد پله به پله گسترش پیدا کردند و با توجه به نیاز های بشر آپشن هایی بر روی آن ها ایجاد شد. انجام پروژه های عمرانی بعد از جنگ جهانی دوم با استفاد از این نوع ماشین آلات باعث شد دولت ها بتوانند سریع تر به حالت اولیه برگردند و شرایط قبل از جنگ را برای مردم خود ایجاد نمایند. شما برای اطلاع از قیمت پیکور بیل مکانیکی می‌توانید از طریق سایت تامیین پیکور اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *